Глава прва
Во која делумно е
дадено природословјето (грч. Фисиологиа)
на светот и неколку исцрпни толкувања на она што му претходело на човековото
постание
Глава втора
За тоа чуму
човекот е последен во создавањето
Глава трета
За тоа дека
човековата природа е подостоинствена (по-чествувана грч. Тимиотера) од секоја видлива материја (тис феноменис ктисеос)
Глава четврта
За тоа дека
создавањето на човекот во се’ ја пројавува неговата старешинска власт
Глава петта
За тоа дека
човекот е подобие на Божествената царска власт
Глава шеста
Испитување на
сродството на умот со природата (Божествената), во кое патем се побива учењето
на аномијанците
Глава седма
За тоа зошто
човекот е лишен (дословно разголен, грч. Гимнос)
од природни покривачи и оружја
Глава осма
За тоа чуму
човековата положба е исправена, дека рацете се дадени и заради зборови, и
истовремено некоја филозофија за различностите на душите
Глава девета
За тоа дека
обликот на човековите органи е устроен заради користење на говорот
Глава десета
За тоа дека умот
дејствува низ сетилата
Глава
единаесета
За тоа дека
природата на умот не може да се спознае (досл. зерцува)
Глава
дванаеста
Истражување за
тоа на кое место треба да се положи владеечкиот дел од душата (грч. Игемоникон); тука е дадена и
физиологијата на солзите и смевот, и некое природно разгледување за заемната
поврзаност на вештината, природата и умот
Глава
тринаеста
Учење за
причините на сонот, зевањето и соништата
Глава
четиринаеста
За тоа дека умот
не се наоѓа во некој дел од телото; во неа се говори и за разликите помеѓу
телесните и душевните движења
Глава
петнаеста
За тоа дека, во
вистинска смисла на зборот, душа се нарекува (а тоа и е) словесната душа,
додека другите така се кажуваат само според хомонимија (истоименост). Во неа се
говори и за тоа дека силата на умот се распространува по целото тело, допирајќи
го секој дел, согласно на самиот себе
Глава
шеснаесета
Разгледување на
Божествената изрека која вели: Ајде да го
создадеме човекот по свој образ и подобие (Пост. 1;26). Во неа се истражува
каков е смисолот (логосот) на образот и дали на блаженото и безстрасното му се
подобни страсното и привременото, и чуму во образот постои машко и женско кога
тоа во пра-образот (в прволикот, прототипот) го нема
Глава
седумнаесета
Со оглед на тоа
што раѓањето деца доаѓа след грев, што би требало да им се одговори на оние коишто
поставуваат прашања во врска со тоа како би се раѓале души, доколку првобитните
луѓе би биле безгрешни
Глава
осумнаесета
За тоа дека
безсловесните страсти во нас го побудуваат нашето сродство со безсловесната
природа
Глава
деветнаесета
За оние кои
тврдат дека уживањето на идните добра ќе биде со јадење и пиење, оти е напишано
дека, во Рајот, човекот на почеток живеел од тоа
Глава
двасесета
Каков е животот
во Рајот и што е забрането дрво
Глава
дваесетипрва
За тоа дека на
воскресението не треба да му се надеваме само зашто така проповеда Писмото, ами
затоа што тоа следи и од самата суштина на нештата
Глава
дваесетивтора
На оние кои
приговараат: ако воскресението е нешто красно (калон) и добро (агатон),
чуму тоа се’ уште не се случило, туку се очекува тек после неколку временски
периоди?
Глава
дваесетитрета
За тоа дека,
исповедајќи го создавањето на светот, нужно мора да се согласиме и за неговиот
крај
Глава
дваесетичетврта
Приговор на оние
кои тврдат дека вештаството му е совечно
на Бога
Глава
дваесетипета
За тоа како некој
од „надворешните“ да го приведеме кон верата на Писмото, кое учи за воскресение
Глава
дваесетишеста
За тоа дека во
воскресението нема ништо неверојатно
Глава
дваесетиседма
За тоа дека е
возможно, после разлагањето на човечкото тело на стихиите (елементите) на
вселената, пак секој да си го најде своето сопствено
Глава
дваесетиосма
Против оние кои
тврдат дека душите му претходеле на телото, или обратно, дека телата се
створени пред душата; во неа се демантират и бајките за преселувањето на душите
(метемпсихоза)
Глава
дваесетидевета
Доказ дека
постоењето на душите во телото има една причина
Глава триесета
Збиено во голема
мера медицинско согледување на градбата на нашето тело
No comments:
Post a Comment