Thursday, April 14, 2016

Емили Дикинсон: ПОЕЗИЈА

57
Да штујеш обичне дане
У доба годишња нанизане,
Само се сјетити треба
Да сваки може лишити
Тебе, ил мене, ситнице
Која се зове бити!

108
Нека се Хирург с више опреза
Скалпела свог дотиче -
Испод сваког финог му реза
Кривац-живот се миче!

216
Сигурна у Алабастреним Собама -
Нетакнута зорама –
Ни подневима –
Лежи смјерна паства Васкрсења-
Рогови Сатенски – кров од Камења –

Силна иду Љета – у Млађаку – над њом –
Свјетови дубе Лукове –
Сводови веслају –
Круне – падају – Дуждеви – кончају –
Нечујни ко Тачке – на Диску Сњежном –

465
Зуј Муве зачух – кад умријех –
У соби је била Тишина
Слична Тишини што дијели
Два Насртаја Олујина –

Очи околу – сухе од плача –
А уздаси су накупљани
За тај Обрачун крајњи кад ће
Да се у Соби – Краљ обзнани –

Све Спомене сам завјештала –
Сваки трун себе преписала
Који додељив беше – потом
Једна је Мува умијешала

Свој зуј – Плав – муцав – неизвјестан –
Између мене – и свјетла дањег –
Тад – неста Прозор – и више нисам
Могла да видим – гледање –

712
Јер не могох да Смрти станем –
Она ми је љубазно стала –
Тек нас двије – и Бесмртност –
Кочије садржала –

Возисмо споро – Њој се не жури –
А ја сам оставила
И посленост и љеност своју –
Јер удворна је била –

Прођосмо Школу, гдје у игри
Боре се Малишани –
Прођосмо Поља Жита што пиљи –
И Залазак Сунчани –

Ил боље – Он нас прође –
Од Росе студ ме испунила –
Јер хаљина ми – Паучина –
А Шал ми – тек од Тила –

Стасмо пред Кућом која личи
На отеклину Земље –
Кров бјеше једва – видљив – а Кровни
Вијенац – испод Земље –

Отад – Стољећа минуше – ипак
Чине се краћа од дана
Кад прозрех да су Коњске Главе
У Вјечност загледане –

817
Удадоше ме за тебе –
За Домаћина Рајскога –
Ја сам Невјеста Оца и Сина
Невјеста Духа Светога.

Раскинуће се друге Заруке –
Други Брак не вриједи –
Само ће Чувар овог Прстена
Да Смртност побиједи.

1212
Свака ријеч –
Веле – мрије –
Чим се рекне.
Ја кажем баш
У такав час
Живот стекне.

1544
Који Небеса не нађу доле –
Она ће горе да промаше –
Анђели – куд год преселимо –
Изнајме кућу близу наше –


1719
Бог је заиста љубоморан Бог –
Он љути се кад схвати
Да нам је милије једни с другим
Но с њим се играти.


(изд. Свјетлост – Сараево 1988, прев. Јасна Левингер и Марко Вешовић)

No comments:

Post a Comment