Wednesday, November 14, 2018

Маркиз Д‘Аргенс: МУДРОСЛОВНАТА ТЕРЕЗА


CUDNE LEKCIJE KOJE ONA PRIMA OD JEDNOG KAPUCINA, SVOG ISPOVEDATELJA, ONA POSTAJE PRIMJERNA PO SVOJOJ VRLINI

Post, molitva, razmisljanje, kostrijet, bila su oruzja koja mi je on jedno za drugim nalagao za da bih se borila protiv svojih strasti.
-Nikad ne prinosite ruku, govorio mi je on, cak ni oci prema onom sramnom dijelu, kojim mokrite. To je ustvari jabuka koja je zavela Adama i koja je bacila prokletstvo na ljudski rod prvobitnim grijehom. Nju nastanjuje demon, to je njegova postojbina, njegovo boravistve, njegov prijesto. Izbjegavajte da vas iznenadi ovaj neprijatelj Boga i ljudi. Priroda ce ubrzo ovaj dio prekriti ruznom dlakom, kao onom koja sluzi kao pokrivalo divljim zvijerima, da bi ovom kaznom naznacila kako su sram, tama i zaborav njegovi srodnici. Cuvajte se jos vecom predostroznoscu onog dijela dijela mladih djecaka vaseg uzrasta s kojima ste se zabaljali na tavanu: to je zmija, djevojko moja, koja je namamila Evu, nasu pramajku. Neka se vasi pogledi i vasi dodiri nikada ne zablate ovom ruznom zivotinjom, ona bi vas sigurno ubola I prozdrla prije ili kasnije.
-Sto! Dali je moguce, Oce moj, odgovorim ja sva uzbudjena, da je to zmija I da je tako opasna kao sto kazete? Jao! Izgledala mi je tako njeznom! Uvjeravam vas da je imala vrlo mala usta i uopce nije imala zube, dobro sam je vidjela…
-Hajdete, dijete moje, kaze moj ispovedatelj preikadjuci me, vjerujte sto vam kazem. Zmije koje ste imali smelosti dotaknuti bile su jos premlade, premale da bi ucinile zla za koje su sposobne. Ali one ce se produziti, podebljati, ustremit ce se na vas, tada se morate plasiti otrovnog ucinka koje one obicavaju siknuti s nekakvim bijesom i koji bi mogao zatrovati vase tijelo i vasu dusu.
Konacno, nakon nekoliko dugih lekcija ove vrste dobri Otac me je otpustio, ostavljajuci me u nekoj cudnoj smetenosti.
OTAC DIRRAG BICUJE JE RECITIRAJUCI NEKOLIKO STIHOVA
Pazljivo prateci ovaj prizor, ispunila me je neka sveta strava, osjetila sam nekakvo drhtanje koje ne mogu opisati. Eradice nije rekla ni rijeci. Otac je kruzio, ociju punih vatre, po straznjicama koje su mu sluzile za perspektivu, i dok je na njima zadrzavao svoj cvrsti pogled, nacula sam da je rekao tihim glasom, tonom punim divljenja:
-Ah! Lijepih li grudi! Kakve divne dojke! Zatim se sagnuo, na prekide se dizao mrmljajuci nekoliko stihova. Nista nije izmaklo njegovoj pohoti. Nakon nekoliko minuta upitao je svoju pokornicu da li je njena dusa usla u kontamplaciju.
-Da, moj vrlo casni Oce, kaze mu ona: osjecam da mi se duh odvaja od tijela i preklinjem vas da pocnete sa svetim djelom.
-Dovoljno je, odgovori Otac, vas duh bit ce zadovoljan. Odrecitirao je jos nekoliko molitvi, i obred je poceo s tri udarca prutom koja joj on dosta blago zada po straznjici. Ova tri udarca slijedio je jedan stih koji je on odrecitirao, a zatim su slijedila tri druga udarca prutom malo jaca od prvih.

ON VADI TOBOZNJE UZE SVETOG FRACOISA
Poslije pet do sest izrecitiranih stihova i preikutih ovom vrstom promjene, kakvo li je bilo moje iznenadjenje kad sam vidjela oca Dirraga, otkopcavajuci svoje gace, kako oslobadja jednu upaljenu strijelu koja je slicila onoj fatalnoj zmiji koja je privukla predbacivanja mog starog ravnatelja! Ovo cudoviste poprimilo je duzinu, debljinu i cvrstocu kakve je predvidio kapucin; natjeralo me je da zadrhtim. Njegova crvena glava izgledala je kao da prijeti Eradiceinim straznjicama koje su postale jos bolje puti. Lice Ocevo bilo je sasvim u vatri.
-Morate sada biti u stanju nejsavrsenije kontemplacije: vasa dusa mora biti odvojena od osjetila. Ako moja djevojka ne vara moja sveta iskustva, ona vise ne vidi, ne cuje, ne osjeca.
U ovom trenutku, ovaj mucitelj izruci tucu udaraca po svim dijelovima tijela Eradicejinog koji su bili otkriveni. Medjutim ona nije rekla ni rijeci, izgledala je nepomicnom, neosetljivom na ove strasne udarce i jednostavno sam na njoj vidjela samo jedan grceviti pokret dviju straznjica koje su se stiskale i razmicale svakim udarcem.
-Zadovoljan sam s vama, rekao joj je Otac nakon cetvrt sata ove okrutne kazne, vrijeme je da pocnete da uzivate plodove vasih svetih muka. Ne slusajte me, draga moja djevojko, vec se prepustite. Bacite se nicice na zemlju: ja cu precasnim uzetom svetog Fracoisa protjerati svu necist koja je preostala u vama.
Dobri Otac stvarno ju je postavio u uistinu ponizavajuci polozaj, ali i najudobniji za svoje nakane. Nikad se nije ljepsom predstavila: njene straznjice bile su poluotvorene i otkrivale su u cjelosti dvostuku stazu uzitaka. Nakon sto je trenutak razmisljao, licemjerac navlazi slinom ono sto je nazivao uze i, izgovarajuci nekoliko rijeci tonom u kojemu se zapazalo kako svecenik istjeruje vraga iz tijela opsjednute, njegova Preuzvisenost pocne svoje uvlacenje.
Tako sam bila smjestena da nisam izgubila ni najmanji detalj ovog prizora: prozori sobe u kojoj se on odvijao stajali su nasuprot sobicku u kojem sam bila zatvorena. Eradice je bila na koljenima na podu, ruku prekrizenih na podnozniku svoje klupe za molitve, a glave pricvrscene o ruke. Njena kosulja, brizljivo podignuta do pojasa, svejedno je ostavljala da se u poluprofilu vide straznjice i nagib divnih ledja.

ZBUNJEN JE IZBOROM DVAJU USCA KOJE MU ERADICE PRUZA, OPREZ GA NAVODI NA IZBOR PRAVOGA


(1748)

No comments:

Post a Comment